×
Otevírací doba

Muzeum nákladních automobilů Tatra
  • Po: ZAVŘENO
  • Út - Ne: 09:00 - 16:00

Aktuálně je

Zavřeno do 09:00


Muzeum osobních automobilů Tatra
  • Po - Ne: ZAVŘENO
  • (od 10. do 31. 3. 2025):

Aktuálně je

ZAVŘENO

×
Vstupné
MUZEUM NÁKLADNÍCH AUTOMOBILŮ TATRA
Základní220 Kč

Snížené160 Kč

Rodinné600 Kč

děti do 6 let, ZTP/Pzdarma

MUZEUM OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ TATRA
Základní160 Kč

Snížené120 Kč

Rodinné440 Kč

děti do 6 let, ZTP/Pzdarma

SPOLEČNÁ VSTUPENKA

Muzeum Nákladních + osobní automobilů (platnost rok od nákupu a vždy 1 vstup)

Základní370 Kč

Snížené270 Kč

Rodinné1000 Kč

×
Dostupné služby
MUZEUM NÁKLADNÍCH AUTOMOBILŮ TATRA
Bezbariérový vstupAno

Platba kartouAno

WCv objektu

MUZEUM OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ TATRA
Bezbariérový vstupAno

WCv objektu

Klíčové slovo
Datum od
Datum do
Custom Image
Tatra 815 slaví 40 let​
V průběhu 24. Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV), který se konal 15. – 22. září 1982, představila Tatra své nejnovější automobily Tatra 815.

 

V průběhu 24. Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV), který se konal 15. – 22. září 1982, představila Tatra své nejnovější automobily Tatra 815. Byly vystaveny typy T 815 S3 26208 6x6.2, T 815 S1 26208 6x6.2, T 815 PR1 26208 6x6.2, T 815 P17 266x6.2 a T 815 NTH 22224 6x6., připravené do výroby. O automobily byl velký zájem a v rámci strojírenského veletrhu byly konány i předváděcí jízdy v maloměřické pískovně. Ty zajišťovali tatrováčtí zkušební řidiči Jiří Doležal a Václav Linhart. Všechny automobily byly přihlášeny do soutěže MSV a nakonec zlatou medaili získala Tatra 815 S3. Rovněž zlatou medaili MSV získal i autojeřáb AD 28 ČKD Praha, závod Slaný na podvozku T 815. Během veletrhu byla probírána také výroba T815 Agro určená pro zemědělce, která měla být zahájena v roce 1984 o provedení T815 Agro. Výroba tohoto provedení měla být zahájena roku 1984 v TAZ Trnava.            

Po skončení MSV odjel oceněný sklápěč Tatra 815 S3 do zkušebny TUV v Německé spolkové republice, kde se podrobil doplňkovým testům pro ověření rychlosti a hluku. Na základě zkoušek byl rozšířen již vydaný homologační protokol.

Zahájení výroby nákladního automobilu Tatra 815 předcházely zkoušky jízdních vlastností na kopřivnickém polygonu a na Sibiři, kde byla vozidla vystavena těm nejtvrdším možným podmínkám. Podvozek vychází z již tradiční koncepce s centrální nosnou rourou a výhodou zůstává i možnost zaměnitelnosti značného množství dílů. Tím se zjednodušila montáž a následná údržba, což se projevilo i do výsledné spolehlivosti automobilu.

Zelenou dostala Tatra 815 po realizaci tzv. rozvojového záměru, který byl realizován v předešlých letech. Ten podporoval specializaci automobilky na výrobu těžkých nákladních automobilů zejména pro země RVHP. Koncepčně nahradila do té doby vyráběnou T 148 a v armádě užívanou T 813. Unifikací dílů bylo dosaženo možnosti vyrábět pouze jednu řadu automobilu v mnoha provedeních. Výroba dosahovala před rokem 1989 přes 15 000 automobilů.

Fotoalbum

Kontakt

MUZEUM TATRA KOPŘIVNICE

Osobní automobily
Záhumenní 367/1
742 21 Kopřivnice, Česká republika

Telefon: +420 732 757 071
E-mail: osobaky@muzeumtatra.cz

Nákladní automobily
Husova 1326/13
742 21 Kopřivnice, Česká republika

Telefon: +420 737 102 330
E-mail: nakladaky@muzeumtatra.cz

Muzeum Novojičínska, příspěvková organizace
28. října 51/12
741 01 Nový Jičín, Česká republika

Telefon: +420 556 701 156
E-mail: sekretariat@muzeumnj.cz

datová schránka: 82qk6cr

Moravskoslezský kraj

Image
Image

Najdete nás

Technotrasa

JSME SOUČÁSTÍ TECHNOTRASY

Instagram Muzea TATRA Kopřivnice
Muzeum nákladních automobilů TATRA
Muzeum osobních automobilů TATRA
Zřizovatel
Image
Image
Partneři
Image
Image
Technotrasa
Image
Image
Image
Image